thessi.gr

thessi.gr

Η Μαίρη Διακολιού ερώτηση στη διοίκηση του δήμου Αμαρουσίου σχετικά με τις αυτοψίες στα σχολεία του Δήμου

Η Μαίρη Διακολιού, επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Μαρούσι Αδέσμευτη Φωνή» υπέβαλε ερώτηση στη διοίκηση  του δήμου Αμαρουσίου σχετικά με τις αυτοψίες στα σχολεία του Δήμου.

Αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ:

Ήδη από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, η Διοίκηση του Δήμου Αμαρουσίου δημοσιοποιούσε ότι  έδωσε εντολή να γίνουν αυτοψίες στα σχολεία του Δήμου για τον εντοπισμό στοιχείων επικινδυνότητας για τα παιδιά μας και μάλιστα, σε σχετικό δελτίο τύπου δήλωνε ότι: «[…] Ήδη οι φάκελοι των επιθεωρήσεων έχουν παραδοθεί στους αρμόδιους εκπροσώπους της Διοίκησης» http://www.maroussi.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=2&newsid=34130.

Μέχρι σήμερα όμως, οι εκθέσεις αυτές δεν έχουν δοθεί στους επικεφαλής των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, καίτοι το ζήτησα δημοσίως με σχετική ανακοίνωσή μου.

Από προσωπική γνώση και δραστηριότητα των μελών και φίλων της παράταξής μας όμως, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ενδεικτικά και μόνο παραδείγματα σχολείων με σοβαρότατα κτιριακά προβλήματα, όπως:

1)    Στο 5ο και 9ο Νηπιαγωγείο υπάρχουν δάπεδα αμιάντου, υλικό που έχει αποδειχθεί ότι είναι επικίνδυνο, υπεύθυνο για σοβαρές ασθένειες (αμιάντωση, καρκίνος, κλπ) που μπορεί να εκδηλωθούν και χρόνια μετά την πρώτη έκθεση σε αυτό. Στα σχολεία αυτά, ακόμη φοιτούν παιδιά νηπιαγωγείου!

2)    Στο 16ο και  5ο Νηπιαγωγείο υπάρχουν διαμπερείς ρωγμές στους τοίχους που προκλήθηκαν από το σεισμό της 19/7/19, έντασης 5,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, οι οποίες ακόμη δεν έχουν επισκευαστεί.

3)    Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο μία παλιά αποθήκη που υπάρχει στην αυλή του έχει υποστεί λόγω σεισμού ρηγματώσεις κοντά στην πλάκα με κίνδυνο να καταρρεύσει σε τυχόν επόμενο σεισμό. Τέτοιο ενδεχόμενο μπορεί να επέχει απρόβλεπτες συνέπειες για τους μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου που προαυλίζονται σε χώρο που εφάπτεται της ετοιμόρροπης αποθήκης.

4)    Η πρόσβαση στο 7ο Δημοτικό Σχολείο είναι επικίνδυνη, με ανύπαρκτα ή μικρά πεζοδρόμια, με στενούς δρόμους με σταθμευμένα αυτοκίνητα και ελλιπή έως μηδενικό φωτισμό και καθαριότητα, με αποτέλεσμα η ασφάλεια των παιδιών κατά τη μετάβασή τους στο σχολείο  τους να εξαρτάται από την τύχη της Πράξης Εφαρμογής της περιοχής. Παράλληλα, στο ίδιο σχολείο γίνεται λόγος για καθαίρεση των σοβάδων μέρους της οροφής λόγω υγρασιών με αποτέλεσμα να είναι ορατός και εκτεθειμένος σε βροχές ο οπλισμός της πλάκας.

5)    Το 5ο Δημοτικό Σχολείο που στο σύνολό του θέλει ανακατασκευή.

6)    Το 8ο Γυμνάσιο που στερείται βασικών υποδομών, ακόμη και παροχής ηλεκτρικού ρεύματος!

ΕΡΩΤΑΤΑΙ:

1)    Ποιες ενέργειες εντατικού τύπου έχουν γίνει ή έστω δρομολογηθεί στα σχολεία, ιδιαίτερα όπου υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα, προκειμένου να καταστούν ασφαλή για τους μαθητές μας;

2)    Τα παραδείγματα προβλημάτων που προαναφέρουμε, επιβεβαιώνονται από τις εκθέσεις αυτοψίας των υπηρεσιών του Δήμου και από τα διαχρονικά αιτήματα των Διευθυντών, συλλόγων γονέων και της σχολικής κοινότητας εν γένει;

3)    Πότε θα δοθούν στους παράγοντες και φορείς κάθε σχολικής κοινότητας έναντι των οποίων η εκάστοτε δημοτική αρχή έχει υποχρέωση να τους ενημερώνει ειλικρινώς (ειδικά, όταν προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας), αλλά και στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων οι εκθέσεις αυτοψίας στα σχολεία;

Μαίρη Διακολιού

print