thessi.gr

thessi.gr

Μιχάλης Γαβράς: Ελεύθερα και ανοιχτά πάρκιν στο ΜΕΤΡΟ Δ.Πλακεντίας & Χαλάνδρι απαίτηση ή/και υποχρέωση

Μετά την αποτυχημένη εμπορευματικά κατασκευή και λειτουργία υπόγειων πάρκιν σε μερικούς σταθμούς από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η εταιρία εκτίμησε πως θα μπορούσε να μειώσει τις απώλειες μετατρέποντας σε πάρκιν επί πληρωμή τους διατιθέμενους ισόγειους χώρου στους σταθμούς Δουκ.Πλακεντίας και Χαλάνδρι. Δυο πάρκιν που μπορούν να κατασκευαστούν με ελάχιστο κόστος σε σχέση με τα υπόγεια πάρκιν.

Ο Περιβαλλοντικός Πολιτιστικός Σύλλογος Κοντοπεύκου Παραδείσου Πευκακίων, άλλες συλλογικότητες και ο Δήμος Αγίας Παρασκευής, στάθηκαν απέναντι στην επί πληρωμή λειτουργία των πάρκιν, ζητώντας την Ελεύθερη και χωρίς εισιτήριο λειτουργία τους, επικαλούμενοι ο καθένας ένα δικό του σκεπτικό.

Κατά την προσωπική μου άποψη, που ταυτίζεται με την άποψη του προαναφερόμενου Συλλόγου, χωρίς και να την εκπροσωπώ, η ελεύθερη λειτουργία των πάρκιν είναι υποχρεωτική και μονόδρομος, μια και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αλλά κυρίως η πολιτεία μέσα από τον επίσημο φορέα της τον ΟΑΣΑ, έχει εκτελέσει πλημμελώς τις υποχρεώσεις της απέναντι στου πολίτες της Αθήνας.

Συγκεκριμένα:

ο ΟΑΣΑ είναι υποχρεωμένος να διατάξει τις γραμμές των μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, ΜΕΤΡΟ, Προαστιακός, Τραμ) με τέτοιο τρόπο που κανένας πολίτης να μην χρειάζεται να χρησιμοποιεί το ιδιωτικό του μέσον μεταφοράς (ΙΧ), από τον τόπο κατοικίας του μέχρι τον τόπο της εργασίας του. Ο χρόνος δε αυτής της μεταφοράς, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις μετεπιβιβάσεις, να είναι ελκυστικός και ιδιαίτερα ανταγωνιστικός με την μεταφορά με ΙΧ. Να παρέχει δηλ. κίνητρο για να χρησιμοποιήσει κάποιος τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς και όχι το ΙΧ του.

Η σημερινή κατάσταση απέχει μακράν αυτού του στόχου, που πρέπει να ξανατονίσουμε πως είναι υποχρέωση της πολιτείας να το προσφέρει σε όλους τους εργαζόμενους.

Λεωφορειακές γραμμές με συχνότητα ένα η δυο δρομολόγια την ώρα, με άγνωστη διέλευση και διάρκεια δρομολογίου, οδηγούν τους κατοίκους των γειτονικών περιοχών (Αγ.Παρασκευής, Πεντέλης, Βριλησσίων, Γέρακα κλπ), να χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για να έλθουν στην περιοχή του Κοντόπευκου και να ψάχνουν να βρουν να παρκάρουν σε ακτίνα 400μ από τους δυο σταθμούς. Μετατρέπουν έτσι, την περιοχή σεαπέραντο υπαίθριο πάρκιν και η περιοχή προσφέρει ταυτόχρονα απλήρωτες υπηρεσίες στους πελάτες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Ταυτόχρονα η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει παραμελήσει, επιμελώς να υλοποιήσει μια σειρά παρεμβάσεις ωςπεριβαλλοντικό αντιστάθμισμα και βελτίωση του ιδιαιτέρως τραυματισμένου περιβαλλοντικού ισοζυγίου.

Είναι πάρα πολύ μεγάλο το περιβαλλοντικό τίμημα, που καταβάλλουν οι κάτοικοι του Κοντοπεύκου, απέναντι στην αδιαμφισβήτητη εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν από την γειτνίασή τους με τους δυο σταθμούς του ΜΕΤΡΟ.

Η θερμοκρασία έχει ανέβει πάνω από 3οC, ο θόρυβος και οι αέριοι ρύποι (οξείδια, σκόνη, ΡΜ10, ΡΜ2,5, βενζόλιο, αρωματικές ενώσεις, μοντέρνοι ρύποι), δηλητηριώδεις και αρκετοί από αυτούς καρκινογόνοι, υπερβαίνουν τα ανώτερα όρια πάρα πολλές φορές κάθε καλοκαίρι.

Ο συνδυασμός δε θερμοκρασίας και καυσαερίων, μετατρέπει την περιοχή σε περιβαλλοντική βόμβα. Αυτή τη βόμβα την δημιουργεί η εγκληματική πολιτική της πολιτείας που απεμπολεί την υποχρέωση που έχει να προσφέρει επαρκείς συγκοινωνίες στους πολίτες.

Είναι φανερό, ως εκ τούτου, πως όσο η πολιτεία -ΟΑΣΑ δεν θα παρέχει στους κατοίκους των γειτονικών περιοχών

  • αστικές συγκοινωνίες, που να προσφέρουν δρομολόγια με μεγαλύτερη συχνότητα, μεΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ και ΤΑΧΥΤΗΤΑ,
  • να μην έχουν ανάγκη να έρχονται με το ΙΧ τους στους Σταθμούς του ΜΕΤΡΟ

τότε θα πρέπει να παρέχει ΔΩΡΕΑΝ τα πάρκιν στους πελάτες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Μιχάλης Γαβράς

Ορθοπαιδικός χειρουργός

π.Δημοτικός Σύμβουλος Αγίας Παρασκευής

π.Πρόεδρος Περιβαλλοντικού Πολιτιστικού Συλλόγου

 Κοντοπεύκου-Παραδείσου-Πευκακίων Αγ.Παρασκευής

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


print