thessi.gr

thessi.gr

Τα κορίτσια του εξώφυλλου: Περιοδικό Φαντάζιο

«Να χαίρεσαι να το κρατάς!» έλεγε η παλιά τηλεοπτική του διαφήμιση.

Το Φαντάζιο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1969. Άλλο ένα δείγμα της «αθώας» εποχής των περιοδικών ποικίλης ύλης που εξοντώθηκε κι αυτό από τον ιλουστρασιόν τυφώνα της δεκαετίας του ογδόντα . Συνήθως φιλοξενούσε στο εξώφυλλο του λαμπερές σταρ της εποχής, αλλά και φωτογενείς στάρλετ που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Κάποιες από αυτές σε πιο σέξυ -για την εποχή- πόζες.

100.jpg

«Οι μηχανικοί που ήταν συγκεντρωμένοι στην έξοδο της εκτυπωτικής μηχανής έτριβαν τα μάτια τους μʼ αυτό που έβλεπαν. Το κεντρικό 16σελιδο του Φαντάζιο έβγαινε από τη μηχανή της εκτύπωσης με μια φωτογραφία που δεν είχε ξαναγίνει. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη πόζαρε με τη γνωστή ναζιάρικη πόζα της, φορώντας κάτι σαν εσάρπα από την οποία πρόβαλε γυμνό το δεξί της στήθος. Ήταν μερικές δεκαετίες πριν και το Φαντάζιο, ήταν κάτι σαν ένα υβριδικό μοντέλο των περιοδικών λάιφ στάιλ που θα έκαναν την εμφάνισή τους λίγα χρόνια αργότερα. Η Ευσταθία Ναυπλιώτου που ήταν η φωτογράφος του περιοδικού, δεν ξέρω με ποιο τρόπο είχε καταφέρει να πείσει την εθνική σταρ, να φωτογραφηθεί με το στήθος γυμνό. Έτσι αυτό που έβγαινε τυπωμένο πάνω στο χαρτί, ήταν κάτι πρωτάκουστο για την εποχή. Οι γυμνές φωτογραφήσεις στα περιοδικά όχι μόνο δεν ήταν συνηθισμένες, απλώς δεν υπήρχαν. Μια φωτογραφία της Αλίκης, έστω και τόσο λίγο γυμνής, ήταν πολύ πέρα από τα όρια. Μετά από λίγες ώρες όλα ήταν έτοιμα για να πάει το περιοδικό για βιβλιοδεσία, μια και την μεθεπόμενη θα κυκλοφορούσε. Το μεσημέρι εκείνης της ημέρας η Αλίκη πήρε τον πατέρα μου τηλέφωνο.

Γνωριζόντουσαν από παλιότερα και πρέπει να της είχε κάνει πιθανόν το πρώτο της εξώφυλλο στη Γυναίκα, στις αρχές της δεκαετίας τουʼ50, πριν η Αλίκη γίνει η Αλίκη. Η Αλίκη είχε μετανιώσει για τη φωτογράφιση. Φοβόταν ότι αυτή η ολίγον γυμνή φωτογραφία θα μπορούσε να της προκαλέσει προβλήματα με τη επιμέλεια του γιού της. Τι να κάναμε όμως; Το Φαντάζιο ήταν έτοιμο για βιβλιοδεσία και μια αλλαγή του περιεχομένου θα σήμαινε μέρες καθυστέρησης και πολύ μεγάλη οικονομική ζημιά. Τελικά βρέθηκε η λύση. Υπήρχε ένα υγρό που έσβηνε το τυπωμένο μέρος μιας φωτογραφίας. Έτσι λίγο αργότερα καμιά διακοσαριά άτομα, οι εργάτες του λιθογραφείου και οι δημοσιογράφοι της Γυναίκας και του Φαντάζιο βρεθήκαμε μʼ ένα μικρό στουπάκι στο χέρι, να σβήνουμε από τη μικρή φωτογραφία τη μικρή επίμαχη λεπτομέρεια. Κι έτσι τη μεθεπόμενη το Φαντάζιο κυκλοφόρησε με μια μικρή μουντζούρα στο στη θέση του γυμνού στήθους της Αλίκης. Ήταν μια διαφορετική, πολύ πιο σεμνή ή σεμνότυφη εποχή. Μετά από λίγα χρόνια θα άρχισαν να έρχονται τα πάνω, κάτω.»

(απόσπασμα από κείμενο του Άρη Τερζόπουλου)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


print